17 Νοε 2010

Λάθη στα social media: Creative Commons, Copyright και αντιγραφή περιεχομένου

creative commons licenceΤο blogger μου δίνει στατιστικά σε αληθινό χρόνο για τις επισκέψεις που δέχεται το blog, το Σάββατο (13/11) λοιπόν βλέπω ένα blog να μου δίνει μια επίσκεψη. Δε το είχα στα υπόψιν μου, χάρηκα λοιπόν και πήγα να δω σε ποια ανάρτηση μου παραπέμπουν. Δυστυχώς (για όλους μας) είχαν αντιγράψει την ανάρτηση, κατά γράμμα όλο το κείμενο και όλες τις εικόνες. (Διαβάστε όλη την ανάρτηση, αναφέρομαι σε μια πολύ ενδιαφέρουσα περίπτωση αντιγραφής από το εξωτερικό!)

Τι ξέχασαν; Ξέχασαν να γράψουν το όνομα μου, ξέχασαν να δώσουν σύνδεσμο προς το blog μου και ξέχασαν να δουν αν το κείμενο δημοσιευόταν με κάποια ειδική άδεια. Αφού δε δίνουν σύνδεσμο προς εμένα πώς τους βρήκα; Μέσα στο κείμενο αναφέρομαι σε μια άλλη ανάρτηση μου και κάποιος πάτησε το σύνδεσμο.

Επικοινώνησα μαζί τους στο email που έχουν στην αρχική σελίδα και τους είπα ορθά κοφτά ότι αυτό που κάνουν είναι απαράδεκτο, οι αναρτήσεις δημοσιεύονται υπό την Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Unported License δε φτάνει που δε δίνουν σύνδεσμο έχουν και διαφημίσεις! Ζήτησα λοιπόν να διαγράψουν την ανάρτηση μου καθώς και όποιο άλλο υλικό μου έχουν. Όχι μόνο δε το έκαναν αλλά ούτε που μου απάντησαν. Το μήνυμα το πήραν γιατί χθες πρόσθεσαν το blog μου στη λίστα με τα (αγαπημένα;) ιστολόγια τους (μόνο το δικό μου υπάρχει σε αυτή τη λίστα), η ανάρτηση παραμένει χωρίς σύνδεσμο και το duplicate content ίσως μου κάνει ζημιά.

update 18/11/2010: Απάντησαν και το θέμα ρυθμίστηκε

Έχει τύχει στο παρελθόν να αντιγράψουν κείμενο μου αλλά το άτομο που το έκανε δεν ήταν επαγγελματίας του χώρου και δεν έβγαζε χρήματα από αυτό. Δε ζήτησα να κατέβει η σελίδα, παρόλο που μπορώ να το κάνω, δείτε την εικόνα κάτω.



To techinsider και το foracamp έχουν δημοσιεύσει ανά διαστήματα αναρτήσεις μου αλλά σύμφωνα με τους κανόνες, μια μικρή περίληψη και σύνδεσμο προς το ιστολόγιο μου (BTW, ευχαριστώ πολύ!).

Πάμε τώρα να δούμε μια υπέροχη ιστορία αντιγραφής, η διαφορά εδώ είναι ότι η ανάρτηση της ιστορίας ήταν υλικό copyright ενώ η δικιά μου creative commons. Στα γρήγορα, το περιοδικό Cooks Source και συγκεκριμένα η Judith Griggs αντέγραψε μια ανάρτηση της Monica Gaudio στο έντυπο χωρίς να τη ρωτήσει, διαμόρφωσε το κείμενο γιατί προφανώς δε το θεώρησε αρκετά καλό αλλά τουλάχιστον έβαλε το όνομα της Monica στο τέλος. Φίλοι της την ειδοποίησαν, αυτή επικοινώνησε με το περιοδικό και έλαβε την εξής απίστευτη απάντηση:
Yes Monica, I have been doing this for 3 decades, having been an editor at The Voice, Housitonic Home and Connecticut Woman Magazine. I do know about copyright laws. It was "my bad" indeed, and, as the magazine is put together in long sessions, tired eyes and minds somethings forget to do these things. But honestly Monica, the web is considered "public domain" and you should be happy we just didn't "lift" your whole article and put someone else's name on it! It happens a lot, clearly more than you are aware of, especially on college campuses, and the workplace. If you took offence and are unhappy, I am sorry, but you as a professional should know that the article we used written by you was in very bad need of editing, and is much better now than was originally. Now it will work well for your portfolio. For that reason, I have a bit of a difficult time with your requests for monetary gain, albeit for such a fine (and very wealthy!) institution. We put some time into rewrites, you should compensate me! I never charge young writers for advice or rewriting poorly written pieces, and have many who write for me... ALWAYS for free!
Από εκεί και πέρα έγινε ο χαμός, η Monica δημοσίευσε την ιστορία και το πλήθος πήρε το ρόλο του τιμωρού, έστειλε εκατοντάδες email στο Cooks Source και τους διαφημιζόμενους του και φυσικά ξέσπασε στη σελίδα του περιοδικού στο Facebook που είναι πολύ της μόδας τελευταία. Τι έκανε για να αντιμετωπίσει αυτή την επίθεση το Cooks Source; Δημοσίευσε ένα φοβερό status update στο Facebook (<-πρέπει να το δείτε!) για να ολοκληρώσει την καταστροφή που ξεκίνησε η Monica! Το περιοδικό Cooks Source έκλεισε, στην ιστοσελίδα του θα δείτε την ανακοίνωση (η ιστοσελίδα δεν υπάρχει πια, δίνω screenshot) και τους λόγους που οδήγησαν σε αυτή την απόφαση σε ύφος που συνεχίζει να προκαλεί.

Αυτό που κρατάω από την ιστορία είναι ότι στο Web δεν έχεις την πολυτέλεια να αγνοείς κανένα και καλά θα κάνεις παίρνεις στα σοβαρά τις καταγγελίες για αντιγραφή. Μπορείτε να διαβάσετε περισσότερα για την ιστορία εδώ. Πάντως θα συμφωνήσω με το άρθρο του Techcrunch, τα φαινόμενα μίσους όπου και για οποιοδήποτε λόγο αυτά συμβαίνουν είναι απαράδεκτα και για αυτό δεν αναφέρω το ιστολόγιο.

Αυτά λοιπόν, και τώρα τι; Μου είπαν να κάνω χρήση των μηχανισμών κατά της αντιγραφής περιεχομένου που δίνει η Google αλλά δεν έχω copyright, έχω creative commons. Ποτέ δεν είναι αργά να επανορθώσουν ή τουλάχιστον να μου απαντήσουν και να με ενημερώσουν τι σκοπεύουν να κάνουν. Έγραψα την ανάρτηση όχι γιατί μου πήραν το υλικό αλλά περισσότερο επειδή δε μου απάντησαν. Σημειώστε ότι έχω κρατήσει screenshots. Σκοπεύω να τους στείλω την ανάρτηση αυτή, ίσως τη δημοσιεύσουν :) Πιστεύω ότι έχω έμπειρους αναγνώστες με άποψη, τι με συμβουλεύετε να κάνω;

Αν σας άρεσε η ανάρτηση μοιραστείτε την με τους φίλους σας! Θα βρείτε όλα τα δίκτυα που συμμετέχω στο προφίλ μου στο Google.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...